Rad koncipiram, gradim na pretpostavci. Pretpostavljam da ovogodišnje izdanje Salona mladih neće donijeti ništa revolucionarno, te da će nalikovati još jednoj revijalnoj izložbi koja predstavlja određenu vrstu statusnog simbola među mladim umjetnicima. Poslužiti će i kao žirirani poligon za stjecanje dodatnih bodova za kojima se teži. Činjenica je da koliko god radovi, način razmišljanja, djelovanja bili ispravni „ili neispravni“, za to ćemo biti nagrađeni time da možemo u biografiju uvrstiti još jednu u nizu žiriranu izložbu koja nam kasnije služi kao potvrda uspješnosti i mogućnosti stjecanja državnih povlastica.
U tekstu koncepcije ovogodišnjeg Salona mladih se postavilo pitanje, „Da li je vrijeme za Salon ili Revoluciju?
Da li je moguća revolucija pod okriljem organizacije/sustava, ili je ona forma koja samostalno/neovisno „diše“? Zar nije paradoksno da se za revoluciju dobivaju bodovi i da na nju dolaze čelnici vrha organizacije/sustava? To implicira izostavljanje uobičajene forme procjenjivanja radova sistemom bolji/lošiji i dodjeljivanje novčanih nagrada. Kako je uopće moguće u današnjem vremenu napraviti revoluciju koja mora proći kroz „sito“ komisije? Pozivajući se na rad E. Maneta „Doručak na travi, 1863.“ koji je svojevremeno bio odbijen na Pariškom Salonu, te kasnije izložen na salonu odbijenih.
Ako pretpostavim da će ovogodišnje izdanje Salona mladih imati gore opisani prizvuk onda bi moguća nova revolucija moga izostati...
Idejno rješenje rada sam zamislio kao metaforički prikaz praznog prostora unutrašnjosti Doma HDLU-a (Đamije) kojim ukazujem na nemogućnost stvaranja revolucije i Salona da izađe iz svojih okvira kroz ovogodišnje radove i kustosku koncepciju. Prikaz praznog prostora nije provokacija tj. kritika na radove i kustose već izražavane skepse kroz pretpostavku. Koncept rada onemogućuje mi izlaganje u Domu HDLU-a , te sam se odlučio za alternativnu lokaciju, na krovu zgrade Trga žrtava fašizma 2. Tako je rad neizravno povezan ali i distanciran od izložbe. Svaki posjetitelj rada postavljenog na krovu ujedno ima i pregled situacije ispred „Đamije“ na dan otvorenja Salona mladih.
Rad izlažem samo na dan otvorenja i zatvaranja izložbe dok se ostale dane može pogledati isključivo preko interneta. www.pretpostavka.com
Sudjelovali su: Julieta Aranda (MX), Arturas Bumšteinas & Laura Garbštiene (LT), Petar Bunić (HR), Alejandro Cesarco (UY), Kajsa Dahlberg (SE), Mariana Castillo Deball (MX), Claire Fontaine (FR), Samuel Dowd & Florian Roithmayr (GB), Disobedience Archive (IT), Ivan Dujmušić (HR), Koken Ergun (TR), Marin Kanajet (HR), Patricia Esquivias (ES), Jakup Ferri (Kosovo), Mario Garcia Torres (MX), Đuro Gavran (HR), Igor Grubić (HR), Nicoline van Harskamp (NL), Stefan Haus (HR), Adrijana Hiseni (Kosovo), Ilegalni bioskop (RS), Siniša Ilić (RS), Institute of Art and Practice of Dissent at Home (GB), Janez Janša (SI), Jeudi Noir (FR), Božidar Katić (HR), Iva Kovač & Nataša Tepavčević (HR), Nenad Kurčubić (HR), Siniša Labrović (HR), Runo Lagomarsino (SE), Ivan Latin (HR), Marko Marković (HR), Monument to Transformation / Zbynek Baladran & Vit Havranek (CZ), Radenko Milak (BiH), Ciprian Muresan (RO), Angel Nevarez & Valerie Tevere (MX/US), Ahmet Öğüt (TR), Damir Očko (HR), Christodoulos Panayiotou (CY), Lala Raščić & Vuneny (HR/BiH), R.E.P.- Revolutionary Experimental Space (UA), Dina Rončević (HR), Majorian 458 (HR), Karla Šuler (HR), Pilvi Takala (FI), Stefanos Tsivopoulos (GR), Nassan Tur (G), Mona Vatamanu & Florin Tudor (RO), VOINA (RU)
Katalog: www.academia.edu/1541978/29._Salon_mladih_Salon_revolucije_29th_Youth_Salon_The_Salon_of_Revolution
Web: www.salonrevolucije.org